صاحب

وبلاگی در مورد صاحب العصر و الزمان علیه السلام

صاحب

وبلاگی در مورد صاحب العصر و الزمان علیه السلام

آموزش مجازی معارف قرآن و اعتقادات
طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

زمانی که مرگ در رختخواب شهادت است!

سه شنبه, ۹ مهر ۱۳۹۲، ۱۱:۰۳ ق.ظ

به استناد روایات، یکی از وظایف مسلم مردم در دوران غیبت کبری انتظار فرج است.

انتظاری که پیامبر اکرم و معصومین علیهم السلام ما را به آن دعوت کردهاند، انتظاری که در روایات از آن به عنوان برترین اعمال و بهترین عبادت مومنان شمرده شده است، و بنابر گفته امام صادق علیه السلام اگر شخصی در آن حال بمیرد شهید است حتی اگر در رختخواب مرده باشد.

 

در روایات آمده است:

«انتظار فرج برترین اعمال و بهترین عبادت مومن است.»

«منتظران بهترین مردم زمان هستند. منتظران مانند کسانی هستند که در راه خدا شمشیر زده و در خون خود غلطیدهاند.»

«منتظران مانند کسانی هستند که در کنار امام زمان علیه السلام به شهادت رسیدهاند و به آنان اجر هزار شهید مانند شهدای بدر داده میشود.»

«منتظران از برخی شهدای بدر و احد بهترند و خداوند راه روزی را برایشان باز مینماید و آنان را در زمره اولیای الهی قرار خواهد داد که هیچ ترس و وحشتی در آنها نیست.»

امیرمؤمنان علیه السلام مىفرمایند: «منتظر فرج باشید و از گشایش الهى مأیوس نگردید، به درستى که محبوب ترین اعمال نزد خداى عزوجل انتظار فرج است.»

حضرت باقرالعلوم علیه السلام مىفرمایند: «تقوى پیشه سازید. و بار سنگین انتظار را به کمک ورع و پارسایى و کوشش بسیار در عبادت و اطاعت خدا به منزل رسانید هر یک از شما دینداران هنگامى غرق شادمانى مىشوید که به آستانه ورود به جهان دیگر پا نهید و دوره دنیا را سپرى کنید. آنجا چشمانتان به نعمت الهى و کرامت خدایى و بهشت جاودان روشن مىگردد. آنجاست که همه اندوهها از میان مىرود و آنجا است که مىبینید راهى که شما پیمودید حق بوده است و راهى که مخالفان شما پیمودهاند باطل...»

شیخ صدوق در کتاب کمال الدین از عبدالعظیم حسنى علیه السلام آورده که گفت: «به سرورم حضرت محمد بن على بن موسى بن جعفر بن محمد بن على بن الحسین بن على بن ابیطالب (علیهم الصلاه و السلام) وارد شدم و مىخواستم که درباره قائم از آن حضرت سؤال کنم که آیا همان مهدى است یا غیر او؟ پس خود آن حضرت آغاز به سخن کردند و به من فرمودند: اى ابوالقاسم! به درستى که قائم از ماست و اوست مهدى که واجب است در زمان غیبتش انتظارش کشیده شود و در ظهورش اطاعت گردد و او سومین از فرزندان من است.»

امام صادق علیه السلام به ابوبصیر فرمودند: «هر شخصی که در حال انتظار بمیرد، شهید خواهد بود، اگرچه در رختخواب هم مرده باشد.»

چگونه میتوان پذیرفت که فردی به ترویج فساد کمک کند و اجر شهید را ببرد؟! چگونه ممکن است فردی نسبت به منکرات بی تفاوت باشد و اجر شهید را ببرد؟!. اگر انتظار فرج عامل محرکی برای تجدید نظر فردی و اجتماعی نبود، هرگز چنین روایاتی درباره آن صادر نمی شد.

 

نظرات  (۴)

۱۴ مهر ۹۲ ، ۰۳:۵۲ سلام و رحمه الله
وبلاگ شما حقیقتا آینه ای است برای انعکاس زیبایی ها...
با اجازه شما را لینک کردم.
برقرار باشید
یاحق
((اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم))
سلام خداوند خیرتان بدهد بنده از مطالبتون تو سایتمون برای نشر اسلام و ظهور استفاده میکنم...
سپاس
۰۶ آبان ۹۲ ، ۰۹:۲۲ سیده عاطفه
ممنون از این همه اطلاعات خوبی که به ما میدهید
اجرتون با امام حسین

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی