صاحب

وبلاگی در مورد صاحب العصر و الزمان علیه السلام

صاحب

وبلاگی در مورد صاحب العصر و الزمان علیه السلام

آموزش مجازی معارف قرآن و اعتقادات
طبقه بندی موضوعی
پیوندهای روزانه

نکاتی کلیدی برای ترک گناهان

شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۱۴ ب.ظ

آیت‌الله محمدعلی جاودان در ضمن یکی از جلسات درس اخلاق خود، نکاتی را برای ترک گناهان بیان کردند:

فردی گفته بود که سال‌ها مجلس موعظه می‌رود و حرفه‌ای علمای اخلاق را می‌شنود با این حال هیچ تغییری نتوانسته بود در خود ایجاد کند. دائما به زیارت حضرات معصومین علیهم السلام می‌رفته ولی چیز تازه‌ای به دست نیامده بود؛ به خاطر از کثرت گناهانی که داشت.

خسته شده بود از اینکه دوستانش او را خوب می‌دانستند ولی واقعیت چیز دیگری بود بسیار احساس ناراحتی می‌کرد. گناه انسان را خسته می‌کند.

راه حل چیست؟

باید بدانیم که فقط با مجلس موعظه کاری از پیش نمی‌رود. به عمل کار بر آید به سخندانی نیست. کثرت گناه کاری است ترک کردنی، انسان می‌تواند گناه کند و می‌تواند توبه کند و ترک گناه داشته باشد. شما به این مسیر بروید و بیاندیشید.

سؤال و پرسش کنید که چه کنیم که بتوانیم گناه را ترک کنیم؟ حتی با مشهد رفتن و زیارت مدینه به تنهائی کاری نمی‌توان کرد. باید قصد ترک گناه داشته باشیم. مجاهدت بکنیم و زحمت بکشیم. در این صورت با سفر به کربلا و مشهد ممکن است راهی باز بکند. اما با خوابیدن و آرام گرفتن در سرزمین گناه و گناهکاران راهی باز نمی‌شود.

 در سنین جوانی هنوز فرصت هست، می‌توان جبران گذشته کرد. همت کنید و بکوشید که چنین کاری ممکن است. بکوشید زندگی‌هایتان را منظم کنید. دوستی‌ها، معاشرت‌ها، رفت و آمدها، خنده و شوخی، خوردن و خوابیدن، حرف زدن را کنترل کنید. اگر به مدیریت این چیزها رسیدیم که می‌توانیم برسیم موفق می‌شویم و گرنه، نه هیچ چیزی رخ نمی‌دهد.

البته برای کسب توفیق باید آدم بخواهد و تصمیم داشته باشد و از خدای متعال و ائمه اطهار علیهم السلام استمداد کند.

توسل داشته باشد. صبح و شام به امام زمان علیه السلام توسل کنید. زیارت آل یس و نماز امام زمان علیه السلام توسل‌های خوبی است.

نمازهایتان را تصحیح کنید. یعنی تقلید و وضو و غسل و مسائل نماز را تصحیح کنید. بعد هم نماز را در اول وقت بخوانید. برای امام عصر علیه السلام صدقه بدهید و صلوات برای فرج ایشان بفرستید.

امیداست که نظر لطف ایشان همراه ما شود و نجات پیدا کنیم ان‌شاءالله.

نظرات  (۵)

اللهم عجل لولیک الفرج (آمین یا رب العالمین)
طیب الله انفسکم
۲۲ تیر ۹۲ ، ۱۱:۲۹ علی فرهادی
تبارک الله احسنت مسلما همین طور است
باسلام واحترام براترک گناه عواملی وجود دارد 1-اینکه اعتقادات خداشناسی وخودشناسی وراهنماشناسی وآخرت شناسی خویش را (ازروی تحقیق نه تقلید)تقویت کند2-استمدادازخداوایمه هدی علیهم السلام براترک گناه 3- کنترل شکم(لقمه)وفکرودل وگوش وچشم چنانچه درقرآن میفرماید :ان السمع والبصروالفوادکل اولئک کان عنهم مسوولا(هماناروزقیامت ازدل وچشم وگوش سوال وبازخواست میشود
پاسخ:
سلام
متشکرم از نکاتی که بیان کردید
با عرض سلام طاعات و عبادات شما قبول حق باشد بسیار ممنون بابت مطالبتون بسیار مفید است و کمک به تعالی روح میکند اجرتون با ائمه اطهار در پناه خدا باشید
پاسخ:
سلام
طاعات و عبادات شما هم قبول باشه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی